lördag 12 november 2016

Helgen är här

Vissa dagar går betydligt snabbare än andra och den här fredagen var över i ett nafs.

Min stela värkande kropp behöver alltid en mjukstart på morgonen/förmiddagen., men idag fanns ingen återvändo. Jag var bara tvungen att städa lite. I flera dagar har jag tänkt att ta ett tag med dammsugaren, men sen har jag inte orkat förmå mig till det.

Idag har vi haft en del solsken och jag känner mig genast lite piggare när solen kikar fram. Det passade ju bra, nu när jag bestämt mig för att göra lite nytta här hemma.

Fin fredag

Jag mår inte bra av att ha ogjorda saker hängande över mig. Så därför försöker jag hålla efter här hemma, så mycket jag nu orkar. För blir det rörigt mår jag dåligt av det också.. Det kan vara en svår balansgång och ibland blir det fel om det blir för mycket på en och samma dag, men idag blev en “lagomdag”.

Jag hade precis kommit ur duschen och påbörjat en sen lunch lagom tills älsklingen kom hem vid halv två tiden. Efter att vi ätit blev det en timmes vila och lite fika, innan innan det var dags för att åka iväg för att veckohandla.

groceries kopiera_redigerad-1

Vi försöker undvika att åka den tid när det är som mest med folk på Ica Maxi och i trafiken. Idag åkte vi iväg vid tre tiden, andra gånger kan vi välja att åka på kvällen istället, då är det nästan tomt i butiken.

Klockan hann bli över fyra innan vi var klara och rusningstrafiken var redan i fullgång. Älsklingen som kan sin stad, gjorde sitt bästa för att undvika den värsta trafiken genom att ta de mindre bakvägarna hem.

Driving - Cartoon 2

När allt var uppackat och klart fanns det tid för en fikapaus innan det var dags att börja med middagen. Lagom tills maten var klar kom yngsta dottern hem tillsammans med sin pojkvän och vid halv tiotiden kom nästa nattgäst.

Äldsta dottern har varit på konsert i Göteborg och valde att sova hos oss, då inga bussar går hela vägen ut till folkhögskolan på kvällarna. Hon kunde ha fått skjuts hem, men hon valde att stanna hos mamsingen, vilket jag blir glad för.

Ha en fridfull och mysig helg!

Underskrift png

3 kommentarer:

  1. Önskar dig en solig & trevlig helg vännen ❤️ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Veckorna går verkligen med raketfart. Jobbigt med en värkande kropp. Förstår att det då tar tid på morgonen att komma igång. Jag kan inte dammsuga längre på grund av ländryggen så det är tur att man har en partner vid sin sida ;)

    Jag är precis som dig och mår inte bra när det är rörigt hemma men just nu måste jag gillar läget för vi har saker överallt som skall rensas bort.

    Det är verkligen underbart att ha en älskling att umgås och mysa med. Härligt att du fick ha dottern hemma över natten

    Ha nu en skön lördag
    kramar från
    Malin

    SvaraRadera
  3. Hej, ja helgen gick fort o vips var den över. Jag har blivit en varannandagsmänniska, efter en dag med aktivitet behöver jag en utan program...men det får vara så, ingen annan kan ju bestämma än jag själv hur jag vill ha det. Snyggt med det blåa håret, ska inte du testa också? Jag har lila slingor men de blev så tunna så det inte syns ordentligt. Nästa gång ska jag istället välja att tona en rejäl tuss, hihi
    Kramen

    SvaraRadera

Här är det Morsans regler som gäller. I kommentarsfältet råder nolltolerans mot otrevliga kommentarer, men alla andra tas med glädje och tacksamhet emot.
//Morsan ❤️