torsdag 24 november 2016

Bra dagar, sämre kvällar och usla nätter

Min förkylning hänger sig envist kvar. I förra inlägget skrev jag att jag hade fått en natt med hyfsad sömn, men tyvärr så blev det inga fler bra nätter.

Dessvärre påverkar mina hostnätter älskling negativt också. Och han måste ju dessvärre upp tidigt för att åka och jobba. Igår kvällhoppade han över sin träning för han var helt slut. Jag får ju dåligt samvete, men vad ska jag göra?

Jag använder mig av både slemlösande hostmedicin och nässpray och försöker även dämpa hostattackerna genom att hosta i armvecket eller ner i kudden, men det tycks ju inte vara till någon större nytta.

Har inte hunnit med att blogga på ett par dagar. Istället har jag fixa lite här hemma efter bästa förmåga. Det är ju trots allt 1:a advent på söndag och i år har jag sett fram emot att få pynta lite. Jag mår ju bättre på dagarna så då gäller det att passa på.

Igår åkte min yngsta dottern och hennes pojkvän iväg upp till sthlm. Den främsta orsaken till att de åker dit är en konsert på fredag, men när hon ändå är där vill hon även passa på att göra lite annat.

Den här gången bor min dotter hos den yngsta av hennes fyra äldre bröder, men jag är ju bara mamma till två av dem. Min dotters äldsta och yngsta bror är bröder på hennes pappas sida och de är helbröder. Sen finns det även en syster från en annan mamma, som ingen av dem har kontakt med längre.

Alla 4 syskonen har valt att inte ha någon kontakt med sin pappa.. Tyvärr har deras gemensamma systern valt att även välja bort sina halvsyskon, då hon inte vill ha kontakt med någon som påminner henne om deras gemensamma pappa..

Under de åren jag levde med deras pappa, så hade hon en del kontakt med oss, men det var mest för att träffa sina syskon. Det känns lite tråkigt eftersom hon inte har några andra syskon och hennes mamma dog för över 10 år sedan, innan hon ensfyllt 18 år, men vi förstår och respekterar hennes beslut.

Idag har min dotter en inbokad tid hos en annan tatuerare än sin storebror. Det var brorsan som rekommenderade den här killen, som tatuerar i en stil som passar bättre till den tatuering M ska ha och som hon ritat själv. Det föreställer ett kattkranium med några blommor..

pagetatoo

Har suddat dotterns bilder för hon har blivit bestulen av bilder förr när hon lagt ut bilder på nätet

Men hennes storebror kommer inte undan för det. Innan de ska till konserten så ska hon även besöka brorsans studio. Han har lovat henne att tatuera en liten nattfjäril och även den har hon ritat själv.

onsdag24

Både idag och igår har solen visat sig och det passar ju  bra när man har lite att stå i och behöver extra energi. Igår hade jag tid i tvättstugan för att tvätta sängkläder, där emellan strök och hänga jag upp julgardiner i köket. Jag har faktiskt längtat till detta, då jag tycker att vårat köket känts lite färglöst.

Mina julgardiner har inga tomtar och är lite mörkare röda i än vanlig tomteröd färg. Därför tyckte jag att det kändes okej att sätta upp dem även om det är en hel månad kvar till jul. Jag bytte även ut min beiga vaxduk som hade ett lite väl somrigt motiv. Nu ligger min svarta duk på bordet och ovan på den en röd löpare.

IMG_0937julgardin

Adventsljusstaken åkte fram i fönstret, men egentligen vill jag ha två stycken. Hoppas jag kan hitta en likadan så fort jag kommer iväg till en lämplig butik.. Det är ju den vanligaste modellen så det borde väl inte vara helt omöjligt?

Idag ska jag försöka hinna att byta gardiner i vardagsrummet också, samt även hänga upp julstjärnan i fönstret. Sen har jag två stjärnor som ska upp i vårat sovrum också.  Dottern vill ha en stjärna på fot som är i rose gold i sitt fönster Jag hittade ingen förra helgen, men vi har en vita stjärnan som hon har haft tidigare och så har vi sprayfärg i rose gold, så då får jag väl fixa det själv.

Men innan jag påbörjar något här hemma tänker jag ta pälsklingen mer mig ner på stan. idag Hon behöver få sina klor klippta och jag hoppas få det gjort idag om de har tid för oss.? Ja, ja! Det jag inte hinner idag får jag väl ta imorgon…

I ett svagt ögonblick lovade jag dessutom att jag skulle baka lussebullar, till älsklingen och svärsonens stora glädje. Min dotter däremot, gillar inte ens lukten av saffran, vilket krockar lite när vi lever under samma tak som en man som kommer från Iran, saffrans hemland.

För att min dotter ska slippa ifrån lukten denna gång, så hade jag planerat att baka lussebullarna innan de kommer hem på lördag. Dottern har bett mig göra veganska chokladbollar till henne istället.

Och imorgon kommer äldsta dottern hit. Dels för att vi inte setts på ett tag, men också för att hon vill följa med oss och handla.Vi hade tänkt att vi skulle ha träffats tidigare i veckan, men inte lyckats få ihop det. Hon har så mycket i skolan just nu och när hon hade tid hade jag tvättstugan.

Nu när jag har rabblat allt jag ska göra de närmaste dagarna, så blir jag ju tveksam till att jag kommer att hinna med att blogga något mer den här veckan? Det är nog lika bra att jag passar på att önska er alla en skön helg och en riktigt mysig 1:a advent redan nu.

Underskrift png

 

3 kommentarer:

  1. Hej! Stackars dig som inte blir av med den besvärliga förkylningen. Jag tycker jag har varit på g flera gånger i höst, känt mig sträv i halsen eller snorig, men nästa dag är det som bortblåst, och gladast är ju jag! När jag mest sitter ganska isolerad hemma begriper jag ju att det går bra, men nu träffar jag ju rätt mycket folk i veckorna. Men jag stinker förmodligen vitlök hela tiden för jag äter minst en vitlöksklyfta varje frukost! Sen inbillar jag mig att det kanske hjälper. Det var besvärliga familjeförhållanden där, så skruvat det kan bli nuförtiden med en massa syskon, halvsyskon o så deras diverse föräldrar och andra. Jag har ju själv en äldre halvsyster som jag aldrig har träffat. Har sett henne på bild, hon var med på vår fars begravning men det var inte jag...
    Saffran, jag gillar inte saffransbullar men jag gillar att krydda en gryta med saffran
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du har nog fått samma virus som mig för jag blir inte helt bra. På kvällarna är jag jättehes och har hosta men ingen feber nu. Ser att du också använder nässpray, det funkar verkligen mot slemmet i halsen och näsan.

    Ja du ens älskling blir störd när man hostar som värst. Värst när man skall till ett arbete dan efter

    Hoppas du snart frisknar till.

    Härligt för dottern att gå på konsert. Ja du ibland går det inte att umgås trots att man är släkt och jag tror alla familjer har problem med sånt. Det går till en viss gräns och kan man inte prata ut så vad gör man?.

    Det gäller verkligen att välja rätt tatuerare så man blir nöjd och även i fråga om färg som inte har en massa gifter i sig. Det blir ju bättre och bättre med den sorten. Jag är ju för gammal för att tatuera mig men hade jag gjort så hade det blivit en liten fjäril ;) i min generation var det ovanligt.

    Jag skall inte heller ha några typiska julgardiner utan enfärgade.

    Tål man inte lukter så är det svårt. Saffran luktar jul för mig men jag tål inte andra lukter istället

    Ha nu en fin början på veckan
    kram från
    Malin

    SvaraRadera
  3. Hoppas att allt är på bättring nu vännen ❤️ ...
    /Kram

    Pst...Följer dig men "syns" inte ��

    SvaraRadera

Här är det Morsans regler som gäller. I kommentarsfältet råder nolltolerans mot otrevliga kommentarer, men alla andra tas med glädje och tacksamhet emot.
//Morsan ❤️