tisdag 13 juni 2017

Jag lever!

Världens sämsta bloggare ger ifrån sig ett litet livstecken. Embarrassed smile

IMG_2518

Förr hade jag ingen ork att blogga, men nu har jag fått mitt järn och har fått tillbaka mycket av min ork. Dessutom har jag ju ny säng att sova i och min sömn är mycket bättre nu.

page2

Tyvärr har detta positiva en baksida. Nu har jag varken tid eller lust att sitta så mycket vid datorn. Därför tänker jag (mest troligt) ta ett sommar uppehåll. Om lusten finns, så tar jag upp bloggandet till hösten.

Förutom nytt järn och ny säng har jag och äldsta dotter varit upptagna med att planer och anordna ett “surprise party” för lilltjejen som fyllde 18 år.

page4

Det blev en lyckad fest, som 18 åringen absolut inte räknat med. Och bäst av allt var att min yngsta son kom ner med hela familjen. Jätte kul att träffa dem och framförallt barnbarnen.

page5

Lia var upp och hälsade på dem för några veckor sedan och idag åkte lilltjejen upp till dem med sin pojkvän. Vi hade ju skramlat ihop en bra summa med pengar till tatueringar som hon önskat sig. Och hon har valt en tatuerar i Sthlm för att göra det hon vill ha.

Hon praktiserar ju på en tatueringsstudio här i stan, men han har en annan stil än den hon önskar för de nya tatueringarna. Däremot fick hon 3 små tatueringar på fingrarna av sin läromästare i födelsedagspresent.

IMG_2519

När vädret tillåtit, så har jag även hållit på att måla om vindskydden på uteplatsen. Jag är långtifrån klar, då det behövs målas 2 omgångar, men jag har ju hela sommaren på mig.

page7

Efter midsommar åker min älskling till sitt hemland Iran för att hälsa på sina syskon. Han har inte varit dit på 8 år så det är dags nu. Tyvärr blir han borta hela sin semester så jag får roa mig på egen hand.

Jag har tänkt att även jag kanske kan ta mig upp till Sthlm och umgås med barnbarnen medan jag är gräsänka?

18881880_10155442348321095_7434004543496651055_n

Äldsta barnbarnet pratade även om att komma ner till farmor efter han har sommarjobbat. Han är ju stor nu, fyller 17 år till hösten. Och min svärdotter funderade över om hon och lillskruttan skulle ta tåget ner till mig.

18839103_10155429452121095_4185741720487977700_n

Även några av mina gamla ungdomskompisar har pratat om att komma ner och hälsa på. Vi får väl se hur det blir med det? Om jag åker upp kanske vi kan ses i Sthlm annars? Har även tänkt och åka till mina föräldrar i några dagar, så vi får rå om varandra lite mera.

Sen umgås jag rätt mycket med min goa granne AC. Det är hon som äger hunden Ronja som jag brukat passa lite ibland. Hon har semester när min älskling är bortrest, så vi har planerat att hitta på lite tillsammans med våra hundar.

IMG_2302

Jag har levt som en zombie under en längre tid och även om värken är kvar, så har livslusten och framför allt orken återvänt, så nu tänker jag njuta av sommaren och göra det bästa av den även om jag får klara mig utan min älskling i 4 veckor. Den kanske inte blir så tokig trots allt, även om vi inte tillbringar den tillsammans?

klimatbokslut-flygplan-770x5002

Det är första gången vi är ifrån varandra så länge, men även om det varit möjligt, så är jag inte så sugen på att åka till Iran. Älsklingen har inte heller så stor lust att åka dit, men han tycker ju att det ska bli kul att få träffa sina syskon.

Önskar er alla en fantastiskt skön och härlig sommar.Red roseSun

IMG_2516

2 kommentarer:

  1. Härligt att se dig. Hoppas du har en fin midsommarhelg som nu går mot sitt slut. Du har alltid så snygga och läckra bakgrunder och headers. Såna gardiner skulle jag vilja ha som header på min blogg. Skall försöka fota nåt. Vad härligt att järnet gjort sin verkan och du mår bättre. Vi har också ny säng och vi har blivit mycket bättre i kropparna. I förra var vi ledbrutna varje morgon. Man skall göra som man känner och jag brukar ta uppehåll några dagar ibland och när jag åker bort så bloggar jag aldrig. Nu när du är så pigg också så är det kul att uppleva saker. Vad kul med överraskning för din dotter. Tänk vad tiden går. Vad roligt att hon får det hon önskat sig i present och så kul att få praktisera med det man gillar. Vad jobbigt att din kille reser bort men ibland måste man ju vara ifrån varandra hur jobbigt det än är. Jag vet själv när min man varit till sin släkt 1 vecka. Vilket stort barnbarn du har. Du är ju så ung. Jag som är gammal har inga barnbarn men jag har ett barn och det är jag glad för. Det är så roligt att du mår så mycket bättre, synd bara att värken är kvar. Sköt nu om dig och ha en härlig sommar

    Stor varm kram från
    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, söta du! Jag är ju inte så ung jag heller, men jag var rätt ung när jag fick mina söner. Precis fyllda 19 när äldsta grabben kom och 22 år när den andra grabben föddes. Det är min lillkille som är pappa till alla mina 3 barnbarn och han var bara 16 år när han blev far första gången. Så om hans äldsta grabb skulle varit lika tidig hade jag varit gammelfarmor nu, vid 55 års ålder. Martin fyller 17 år i höst och är bara dryga året yngre en min yngsta dotter. Vi är en konstig familj, med blandade åldrar.Min halvbror ärbara 3 veckor äldre än min förstfödde son, så det ligger tydligen lite i generna att mixa ihop generationerna 😉 😃
      Önskar även dig en härlig sommar!
      Stor kram från mig 💚

      Radera

Här är det Morsans regler som gäller. I kommentarsfältet råder nolltolerans mot otrevliga kommentarer, men alla andra tas med glädje och tacksamhet emot.
//Morsan ❤️